Osoblje, odnosno kadar koji radi u ustanovama predškolskog obrazovanja sa djecom sa poteškoćama u razvoju nije u dovoljnoj mjeri edukovan, kako bi pružio adekvatno obrazovanje navedenoj populaciji. Nepostojanje kontinuiteta u smislu formalnog obrazovanja i edukacija koje je potrebno obezbjediti nastavnom kadru, sigurno predstavlja jednu od prepreka ka stalnom napretku i usavršavanju, odnosno daljem prosperitetu djece sa poteškoćama u razvoju. Osim toga, cjelokupna javnost i nije do te mjere uključena i informirana o poteškoćama ustanova i njihovim izazovima, pa čak i roditelja koji se suočavaju sa problemima u procesu edukacije, usavršavanja i daljeg razvoja djece. Stigma je zasigurno jedna od prepreka koja stoji na putu do potpunog razumijevanja problema i izazova sa kojima se suočava ova populacija. Roditelji nerado govore u javnosti o tome, zbog prethodnih iskustava, konzervativne sredine, te potencijalnog neprihvatanja od strane društva, tačnije nerazumijevanja. Kao posljedica stigmatizacije, djeca ne usavršavaju stečena znanja i prakse, te roditelji i drugo osoblje nedovoljno rade kako bi unaprijedili njihove sposobnosti i prilagodili ih “stvarnom” i što je više moguće samostalnom životu.
Kako djeca pohađaju predškolske ustanove, odnosno vrtiće i osnovnu školu, jedan od izraženijih problema je i nedostatak asistenata koji bi u procesu školovanja pomagali nastavnom osoblju. Posljedica je to i neadekvatnog obrazovanja, odnosno edukacije pomenutog osoblja, ali i nepostojanje sistemskog rješenja, kako bi se već edukovani kadar sa fakulteta isključivo namjenjenog za ovu vrstu poslova, zaposlio i osposobio za dalji rad. Procjena je da ovaj problem postoji dugi niz godina te da je sada vrijeme da se isti podigne na daleko viši javni nivo i da se konačno sistemski utiče na rješenje.
Zasigurno da je ovaj problem i njegovo rješavanje od značaja za društvenu zajednicu, a organizacije civilnog društva imaju potencijal da se suoče sa izazovima, te u budućem periodu, aktivno učestvuju u kreiranju potencijalnih rješenja. U okviru projekta PRAGG, postaknute su organizacije da aktueliziraju ovu temu, da se u javnosti više govori o ovom problemu, te su sa tim ciljem, održani sastanci koji su okupili značajne organizacije koje u budućnosti imaju potencijal da se posvete rješavanju ovog problema. Svakako treba napomenuti da je kao rezultat ovih okupljanja, te zajedničkog rada, dogovoren pravac djelovanja za poboljšanje uslova za rad sa djecom sa poteškoćama, kao i senzibiliziranja javnosti, kako ovaj problem ne bi ostao nezapažen u društvu.
Please wait...